Pondělí 22.6.09

07.12.2009 18:48

(Horský prales - Foret de Bonifatu)

 Ráno jsem si nutně potřebovala vyprat prádlo a tak jsme se znovu vydali na pláž k řece, zjistit, jestli už by se nedalo koupat. Vlny už byly normální, vítr se uklidnil, sluníčko občas vykouklo z polojasné oblohy, jenže voda byla ledovější než v horských potocích. Slamák tam vlezl jen jednou a pak byl ještě aspoň hodinu promrzlý. Já jsem si v řece vyprala prádlo ekologickým mýdlem a při tom jsem pozorovala místní divoce kvákající žáby. Pak jsme vyrazili do hor – když nám nepřeje koupání, budeme aspoň dobývat vrcholky.

 Foret de Bonifatu jsou krásné hory s divokou přírodou, s horskými potoky a s výhledy na moře v Calvi. Půl dne jsme lezli vzhůru nekonečnými serpentýnami, nádherně divokým a tropicky voňavým lesem, ze začátku zcela pohlceným do mechových polštářů. Místy rostly oranžové lilie a jakési parazitické fialové orchideje bez listů. Nahoře jsme byli odměněni krásným výhledem a spoustou žlutých klouzků, které jsem na Korsice opravdu nečekala a samozřejmě, že jsme si nasbírali trochu do guláše!

 Dolů jsme šli naštěstí jinou cestou a tak jsme se vyhnuli k zbláznění nekonečným cik cak serpentýnám - cesta byla opravdu pestrá a zajímavá. Nedotknutým a tajemným tropickým smíšeným (někde jen borovicovým) lesem, po kamenech přes potoky, kolem skal, dolů i nahoru, moc se mi ten výlet líbil. Dole jsme si pohráli s dlohými opadanými kvěy jedlých kaštanů, pohladili jsme a přikrmili místní sympatické dlouhosrsté různobarevné kozy a výlet jsme zakončili slavnou rýží s klouzkovým gulášem a procházkou k divokému potoku s vodopádky. Tam jsme se ošplouchli ledovou vodou a prolezli jsme se po říčních balvanech. V noci se mi krásně spalo, měla jsem indiánské sny a když mě vzbudila noční bouřka, překvapilo mě, že lilo a přitom nad námi zářily hvězdičky a dokonce jsem jednu viděla padat…

ÚTERÝ 23.6.09

 

Zpět